Cara Buat Kuih Ketayap

Kuih ketayap atau juga dikenali dengan nama kuih gulung ini merupakan kuih tradisional yang popular di malaysia. #kuihketayap #kuihdadargulung#kuih#kuihmuihresepi kuih ketayapkuih dadar gulungdadar gulung inti kelapa untuk resepi inti kelapa, boleh refer video kuih tepu. Kalini malay kitchen nak kongsikan cara buat kuih ketayap tanpa telur sedap dan mudah dengan sukatan cawan. 2 sudu besar gula pasir;

cara buat kuih ketayap
Resepi dan cara membuat Kuih Ketayap. Kuih yang menjadi kegemaran ramai

cara buat kuih ketayap. Resepi kuih ketayap ini telah dikongsikan oleh seorang pengguna facebook iaitu cik puan siti hadirah. Cara buat kulit kuih ketayap: 1 biji kelapa parut yang diambil bahagian bewarna putih sahaja. Masukkan kesemua bahan dalam blender. 1 cawan gula merah atau gula melaka hancur. Panaskan kuali dan oleskan dengan sikit minyak untuk dapatkan hasil.

1 Cawan Gula Merah Atau Gula Melaka Hancur.


Sebab cara pembuatannya digulung lah kot. Kuih ketayap lembut dan sedap!! Kalini malay kitchen nak kongsikan cara buat kuih ketayap tanpa telur sedap dan mudah dengan sukatan cawan.

Inti Kelapa Kuih Ketayap Yang Lembap Dan Manis Secukup Rasa.


Cuma kaitan dengan ketayap pun tak pasti kenapa. 2 1/2 cawan kelapa mesin; Panaskan kuali dan oleskan dengan sikit minyak untuk dapatkan hasil.

Inti Kelapa Ni Bukan Sahaja Boleh Dijadikan Sebagai Inti Kuih Ketayap.


Resepi kuih ketayap azlina ina delihayat kitchen kuih ketayap resepi ketayap azie kitchen coolestasianwhat resepi kuih ketayap youtube resepi dan cara membuat kuih ketayap kuih. Kuih ketayap, kuih gulung & kuih dadar adalah kuih yang sama tapi panggilan namanya saja lain mengikut tempat. Kuih ketayap selalunya diperoleh di gerai pada waktu minum petang.

Kuih Ketayap Atau Juga Dikenali Dengan Nama Kuih Gulung Ini Merupakan Kuih Tradisional Yang Popular Di Malaysia.


Intinya yang merupakan inti kelapa amat manis dan lazat sekali. Video saya kali ini adalah request daripads ka. Eny abdullah october 30, 2014.

1 Biji Kelapa Parut Yang Diambil Bahagian Bewarna Putih Sahaja.


Cara buat kuih ketayap ni sebenarnya senang je dan sukatan bahannya pun mudah. Cara buat kuih ketayap tanpa telur sedap dan mudah dengan sukatan cawan. Masukkan kesemua bahan dalam blender.

Popular Posts

Bank Negara Malaysia Complaint

Permainan Bahasa Melayu Tahun 1

Demi Rindumu Episod 5

Klinik Mediviron Near Me

Highest Salary In Malaysia

Latar Belakang Tun Abdul Razak

Akademi Kepimpinan Pendidikan Tinggi (Akept)

Kursus Kemahiran Malaysia Kepada Generasi Belia 2017

Kuih Bingka Tepung Beras

Daftar Kursus Kahwin Online